Contents
№2 (12) 2022
ᲥᲐᲚᲘ ᲓᲐ ᲮᲔᲚᲝᲕᲜᲔᲑᲐ
WOMEN AND ARTS
ხელოვნებისა
და მედიის კვლევების საერთაშორისო კრებული
International Journal of Arts
And Media Researches
ვრცლდ / read more…
ᲗᲔᲐᲢᲠᲝᲚᲝᲒᲘᲐ THEATRE STUDIES
N12_1_theatre_1
მარინე (მაკა) ვასაძე
მშვიდობისა და საკუთარი უფლებებისათვის მებრძოლი ქალები
Marine (Maka) Vasadze
Women Fighting for Peace and Their Rights
N12_1_theatre_3
ანა კვინიკაძე
მე-20 საუკუნის ამერიკელი ქალი დრამატურგები
Ana Kvinikadze
20th Century American Women Playwrights
N12_1_theatre_4
მაია კიკნაძე
მსახიობი ქალები მუდმივმოქმედი პროფესიული თეატრის სათავეებთან
Maia Kiknadze
Georgian Actresses at the Origins of Permanent Professional Theatre
N12_1_theatre_5
გუბაზ მეგრელიძე
რეპრესირებული ხელოვანი ქალები ქართულ თეატრში
Gubaz Megrelidze
Repressed Female Artists in Georgian Theater
N12_1_theatre_6
ანა მირიანაშვილი
საბავშვო თეატრი შვედეთში: „უნგა კლარა“ და სუსანე ოსტენი (მეოცე საუკუნის 50-იანი წლებიდან დღემდე)
Ana Mirianashvili
საბავშვო თეატრი შვედეთში: „უნგა კლარა“ და სუსანე ოსტენი (მეოცე საუკუნის 50-იანი წლებიდან დღემდე)
N12_1_theatre_7
თამარ ქუთათელაძე
კაროჟნა, ნატალია, ირინე და სხვები ქართულ თეატრში
Tamar Kutateladze
Karozhna, Natalia, Irene and Others in Georgian Theater
N12_1_theatre_8
ლაშა ჩხარტიშვილი
ქალი, საზოგადოება, ტროელი ქალები, ლისისტრატე, დათა თავაძე, დავით საყვარელიძე
Lasha Chkhartishvili
Women Against Problems (On the Example of Two Performances in Contemporary Georgian Theater)
N12_1_theatre_9
თამარ ცაგარელი
ქალი და სათეატრო ხელოვნება(ნინო ხარატიშვილის რომანის „მერვე სიცოცხლე (ბრილკას)“ სასცენო ადაპტაცია ჰამბურგის „თალიას“ თეატრის სცენაზე)
Tamar Tsagareli
Women and the Theatrical Art (Nino Kharatishvili’s Novel “The Eighth Life” [For Brilka] on the Stage of the Thalia Theater in Hamburg)
N12_1_theatre_10
N12_1_theatre_11
მარინა ხარატიშვილი
შტრიხები სარა ბერნარის პორტრეტისთვის
Marina Kharatishvili
Features for Sarah Bernhardt’s Portrait
N12_1_theatre_12
ივანე ხუციშვილი
ქალი, როგორც ინსპირაციის წყარო (ჰენრიკ იბსენის პიესის „თოჯინების სახლი“ მაგალითზე)ი
Ivane Khutsishvili
Woman as a Source of Inspiration (On the Example of Henrik Ibsen’s Play “A Doll’s House”)
ᲙᲘᲜᲝᲛᲪᲝᲓᲜᲔᲝᲑᲐ FILM STUDIES
N12_1_cinema_1
N12_1_cinema_2
თამთა თურმანიძე
ქალები თანამედროვე ქართულ კინოში: ეკრანზე და ეკრანს მიღმა
Tamta Turmanidze
Women in modern georgian cinema: On screen and beyond
N12_1_cinema_3
ეკა კონტრიძე
ნუცა ღოღობერიძე – დაკარგული წლები და სცენარები
Eka Kontridze
Nutsa ghoghoberidze: Lost years and scripts
N12_1_cinema_4
მანანა ლეკბორაშვილი
„ახალი ქალი“ და 20-იანი წლების საბჭოთა კინემატოგრაფი
Manana Lekborashvili
The new woman and the 1920s soviet cinema
N12_1_cinema_5
ლელა ოჩიაური
რამდენიმე დამამძიმებელი გარემოება ქართული კინო და რეალობა – ქალის კულტი, თუ ქალის ტვირთი
Lela Ochiauri
Several Burdensome Circumstances Georgian Cinema and Reality—Woman’s Cult Or Woman’s Burden?
N12_1_cinema_6
მანანა პაიჭაძე
კლუიზა დე ვილმორენის რომანი „მადამ დე…“ და მისი ორი კინოადაპტაციის კომპარატისტული ანალიზი
Manana Paitchadze
The Novel „Madame De. “ By Louise De Vilmorin and the Comparative Study of Its Two Movie- Adaptations
N12_1_cinema_7
გიორგი რაზმაძეე
„ოიდიპური ტრაექტორია“ პოზიციური თეორიის ჭრილში
Giorgi Razmadze
Oedipal Trajectory From the Angle of Positioning Theory
N12_1_cinema_8
ლუდმილა საენკოვა-მელნიცკაია
კინოკრიტიკის ქალური სახე
Ludmila Sayenkova-Melnitskaya
The feminine face of film criticism
N12_1_cinema_10
N12_1_cinema_10
მარიან ცუცუი
შეფიცული ქალწულები და ბიჭებად აღზრდილი მანდილოსნები ბალკანურ კინოში
Marian Țuțui
Sworn virgins and girls raised as boys In balkan cinema
N12_1_cinema_11
თეო ხატიაშვილი
როგორ ყვებიან/წერენ ქალები ისტორიას?
Teo Khatiashvili
How do women tell/write (hi)story?
ᲮᲔᲚᲝᲕᲜᲔᲑᲐᲗᲛᲪᲝᲓᲜᲔᲝᲑᲐ ART STUDIES
N12_1_artstud_1
ირინე აბესაძე
მხატვარ ქალთა ბრიგადები, სცენოგრაფია, ზაქარია ფალიაშვილის „დაისი“ და „ლატავრა“, სერგო ჭელიძე (რეჟისორი), გიორგი გაბუნია (რეჟისორი), თამარ აბაკელია, მოსკოვი
Irine Abesadze
Soviet-Era Markers Reflected in Artist Darejan Dzneladze’s Archival Documents
N12_1_artstud_2
ირმა დოლიძე
ირინა შტენბერგის სცენოგრაფიის შესახებ
Irma Dolidze
About Irina Stenberg’s Scenography
N12_1_artstud_3
რუსუდან დოლიძე
მოდერნისტული ტენდენციები ემა ლალაევა-ედიბერიძის შემოქმედებაში
Rusudan Dolidze
Modernist Trends in Emma Lalaeva- Ediberidze’s Oeuvre
N12_1_artstud_4
ეკატერინა კენიგსბერგი
კურატორ ალენა რუსაკევიჩის თანამედროვე ხელოვნების კვლევითი პროექტები
Ekaterina Kenigsberg
Contemporary Art Research Projects of the Curator Alena Rusakevich
N12_1_artstud_5
კიტი მაჩაბელი
ქალთა გამოსახულებები ადრექრისტიანულ ქართულ ვიზუალურ სისტემაში: კატაულას ქვაჯვარას რელიეფები
Kitty Machabeli
Images of Women in the Early Christian Georgian Visual System: Reliefs of the Kataula Stone Cross
N12_1_artstud_6
რუსუდან მირცხულავა
თანამედროვე რაკურსი: ქალი-შემოქმედი (ანუ – პენელოპე, ნუ არღვევ, მოქსოვე!)
Rusudan Mirtskhulava
Modern Perspective: Woman Creator (Or „Penelope, Do Not Undo the Work, Weave!”)
N12_1_artstud_7
ლალი ოსეფაშვილი
XXI საუკუნის დასაწყისის რამდენიმე ეკლესიის მოხატულობის შესახებ (მადონა ლანჩავასა და თამარ გოჩიაშვილის მხატვრობის აგალითზე)
Lali Osepashvili
On the Paintings of Several Churches in the Beginning of the 21st Century (On the Example of Madona Lanchava and Tamar Gochiashvili’s Paintings)
N12_1_artstud_8
სოფიო პაპინაშვილი
თამარ აბაკელიას შემოქმედების საწყისი ეტაპის დახასიათება მოქანდაკის სადღიურო ჩანაწერების მიხედვით
Sopio Papinashvili
Characterization of the Initial Stage in Tamar Abakelia’s Work According to the Sculptor’s Diary
N12_1_artstud_9
ვიქტორია სუკოვატა
სექსუალურნი და ურცხვნი: ქალების ემანსიპაცია და „დემონური ქალურობა“ მოდერნისტულ ფერწერაში
Viktoriya Sukovata
They Were Sexy and Shameless: Women’s Emancipation and “Demonic Femininity” in Painting of the Modern
N12_1_artstud_10
ანტიე ფერმანი
ქალის როლი არქიტექტურაში
Antje Fehrmann
Questioning the Role of Women in Architecture
N12_1_artstud_11
ნათია წულუკიძე
დიდი მარტოობა, როგორც პრივილეგია – ხელოვანი ქალები: ისტორიაში მოპოვებული მთავარი როლი
Natia Tsulukidze
Grand Solitude As A Privilege – Women in Art History: Claiming Their Place Through Personal Strength and Courage
N12_1_artstud_12
ნინო ჭიჭინაძე
ხატების ქალთა პატრონაჟი შუა საუკუნეების საქართველოში
Nina Chichinadze
Female Icon Patronage in Medieval Georgia
ᲥᲝᲠᲔᲝᲚᲝᲒᲘᲐ CHOREOLOGY
N12_1_choreo_1
ხათუნა დამჩიძე
ქალთა ემანსიპაციის შედეგები საცეკვაო ხელოვნებაში და ცეკვით დარღვეული საზღვრები
Khatuna Damchidze
Consequences of Women’s Emancipation in Dance Art and Broken Boundaries
N12_1_choreo_2
ანანო სამსონაძე
ცეკვა „სამაიას“ ისტორიულ-გენდერული ტრანსფორმაციის საკითხისათვის
Anano Samsonadze
On the Issue of Historical-Gender Transformation of Samaia Dance
ᲛᲣᲡᲘᲙᲝᲚᲝᲒᲘᲐ MUSICOLOGY
N12_1_music_1
გვანცა ღვინჯილია
ქართული მუსიკის კვლევის რაკურსები დოდო გოგუას სამეცნიერო შრომებში
Gvantsa Ghvinjilia
Different Angles On Georgian Music Research in Dodo Gogua’s Scientific Works
N12_1_music_2
თამარ ჩხეიძე
ქართველი ქალების ადგილი და როლი საეკლესიო გალობის ისტორიაში
Tamar Chkheidze
Georgian Women’s Role in the History of Georgian Chanting Tradition
N12_1_music_3
თამარ წულუკიძე
ოლღა ბახუტაშვილი-შულგინა და მისი ადგილი ქართული მუსიკის ისტორიაში
Tamar Tsulukidze
Olga Bakhutashvili-Shulgina and Her Place in the History of Georgian Music
ᲛᲔᲓᲘᲘᲡ ᲙᲕᲚᲔᲕᲔᲑᲘ MEDIA RESEARCHES
N12_1_media_1
ნანა აკობიძე
მედია და ქალები „ქალის“ წინააღმდეგ
Nana Akobidze
Media and Women Against “Women”
N12_1_media_2
თეა სხიერელი
რენდული მედიის ეკოსისტემის როლი კომპანიის საიმიჯო კაპიტალის შექმნაში კომპანია Chanel-ის მაგალითზე
Tea Skhiereli
The Role of the Brand Media Ecosystem in Creating a Company’s Image Capital Exemplified By the Company Chanel
N12_1_media_3
გიორგი ჩართოლანი
ქალი საქართველოს ტელევიზიაში
George Chartolani
Woman in Georgian TV