Contents

№2 (12) 2022

ᲥᲐᲚᲘ ᲓᲐ ᲮᲔᲚᲝᲕᲜᲔᲑᲐ
WOMEN AND ARTS

ხელოვნებისა
და მედიის კვლევების საერთაშორისო კრებული

International Journal of Arts
And Media Researches

ვრცლდ / read more…

ᲗᲔᲐᲢᲠᲝᲚᲝᲒᲘᲐ      THEATRE STUDIES

N12_1_theatre_1

მარინე (მაკა) ვასაძე
მშვიდობისა და საკუთარი უფლებებისათვის მებრძოლი ქალები

Marine (Maka) Vasadze
Women Fighting for Peace and Their Rights

N12_1_theatre_3

ანა კვინიკაძე
მე-20 საუკუნის ამერიკელი ქალი დრამატურგები

Ana Kvinikadze
20th Century American Women Playwrights

N12_1_theatre_4

მაია კიკნაძე
მსახიობი ქალები მუდმივმოქმედი პროფესიული თეატრის სათავეებთან

Maia Kiknadze
Georgian Actresses at the Origins of Permanent Professional Theatre

N12_1_theatre_5

გუბაზ მეგრელიძე
რეპრესირებული ხელოვანი ქალები ქართულ თეატრში

Gubaz Megrelidze
Repressed Female Artists in Georgian Theater

N12_1_theatre_6

ანა მირიანაშვილი
საბავშვო თეატრი შვედეთში: „უნგა კლარა“ და სუსანე ოსტენი (მეოცე საუკუნის 50-იანი წლებიდან დღემდე)

Ana Mirianashvili
საბავშვო თეატრი შვედეთში: „უნგა კლარა“ და სუსანე ოსტენი (მეოცე საუკუნის 50-იანი წლებიდან დღემდე)

N12_1_theatre_7

თამარ ქუთათელაძე
კაროჟნა, ნატალია, ირინე და სხვები ქართულ თეატრში

Tamar Kutateladze
Karozhna, Natalia, Irene and Others in Georgian Theater

N12_1_theatre_8

ლაშა ჩხარტიშვილი
ქალი, საზოგადოება, ტროელი ქალები, ლისისტრატე, დათა თავაძე, დავით საყვარელიძე

Lasha Chkhartishvili
Women Against Problems (On the Example of Two Performances in Contemporary Georgian Theater)

N12_1_theatre_9

თამარ ცაგარელი
ქალი და სათეატრო ხელოვნება(ნინო ხარატიშვილის რომანის „მერვე სიცოცხლე (ბრილკას)“ სასცენო ადაპტაცია ჰამბურგის „თალიას“ თეატრის სცენაზე)

Tamar Tsagareli
Women and the Theatrical Art (Nino Kharatishvili’s Novel “The Eighth Life” [For Brilka] on the Stage of the Thalia Theater in Hamburg)

N12_1_theatre_11

მარინა ხარატიშვილი
შტრიხები სარა ბერნარის პორტრეტისთვის

Marina Kharatishvili
Features for Sarah Bernhardt’s Portrait

N12_1_theatre_12

ივანე ხუციშვილი
ქალი, როგორც ინსპირაციის წყარო (ჰენრიკ იბსენის პიესის „თოჯინების სახლი“ მაგალითზე)ი

Ivane Khutsishvili
Woman as a Source of Inspiration (On the Example of Henrik Ibsen’s Play “A Doll’s House”)

ᲙᲘᲜᲝᲛᲪᲝᲓᲜᲔᲝᲑᲐ     FILM STUDIES

N12_1_cinema_2

თამთა თურმანიძე
ქალები თანამედროვე ქართულ კინოში: ეკრანზე და ეკრანს მიღმა

Tamta Turmanidze
Women in modern georgian cinema: On screen and beyond

N12_1_cinema_3

ეკა კონტრიძე
ნუცა ღოღობერიძე – დაკარგული წლები და სცენარები

Eka Kontridze
Nutsa ghoghoberidze: Lost years and scripts

N12_1_cinema_4

მანანა ლეკბორაშვილი
„ახალი ქალი“ და 20-იანი წლების საბჭოთა კინემატოგრაფი

Manana Lekborashvili
The new woman and the 1920s soviet cinema

N12_1_cinema_5

ლელა ოჩიაური
რამდენიმე დამამძიმებელი გარემოება ქართული კინო და რეალობა – ქალის კულტი, თუ ქალის ტვირთი

Lela Ochiauri
Several Burdensome Circumstances Georgian Cinema and Reality—Woman’s Cult Or Woman’s Burden?

N12_1_cinema_6

მანანა პაიჭაძე
კლუიზა დე ვილმორენის რომანი „მადამ დე…“ და მისი ორი კინოადაპტაციის კომპარატისტული ანალიზი

Manana Paitchadze
The Novel „Madame De. “ By Louise De Vilmorin and the Comparative Study of Its Two Movie- Adaptations

N12_1_cinema_7

გიორგი რაზმაძეე
„ოიდიპური ტრაექტორია“ პოზიციური თეორიის ჭრილში

Giorgi Razmadze
Oedipal Trajectory From the Angle of Positioning Theory

N12_1_cinema_8

ლუდმილა საენკოვა-მელნიცკაია
კინოკრიტიკის ქალური სახე

Ludmila Sayenkova-Melnitskaya
The feminine face of film criticism

N12_1_cinema_10

მარიან ცუცუი
შეფიცული ქალწულები და ბიჭებად აღზრდილი მანდილოსნები ბალკანურ კინოში

Marian Țuțui
Sworn virgins and girls raised as boys In balkan cinema

N12_1_cinema_11

თეო ხატიაშვილი
როგორ ყვებიან/წერენ ქალები ისტორიას?

Teo Khatiashvili
How do women tell/write (hi)story?

ᲮᲔᲚᲝᲕᲜᲔᲑᲐᲗᲛᲪᲝᲓᲜᲔᲝᲑᲐ     ART STUDIES

N12_1_artstud_1

ირინე აბესაძე
მხატვარ ქალთა ბრიგადები, სცენოგრაფია, ზაქარია ფალიაშვილის „დაისი“ და „ლატავრა“, სერგო ჭელიძე (რეჟისორი), გიორგი გაბუნია (რეჟისორი), თამარ აბაკელია, მოსკოვი

Irine Abesadze
Soviet-Era Markers Reflected in Artist Darejan Dzneladze’s Archival Documents

N12_1_artstud_2

ირმა დოლიძე
ირინა შტენბერგის სცენოგრაფიის შესახებ

Irma Dolidze
About Irina Stenberg’s Scenography

N12_1_artstud_3

რუსუდან დოლიძე
მოდერნისტული ტენდენციები ემა ლალაევა-ედიბერიძის შემოქმედებაში

Rusudan Dolidze
Modernist Trends in Emma Lalaeva- Ediberidze’s Oeuvre

N12_1_artstud_4

ეკატერინა კენიგსბერგი
კურატორ ალენა რუსაკევიჩის თანამედროვე ხელოვნების კვლევითი პროექტები

Ekaterina Kenigsberg
Contemporary Art Research Projects of the Curator Alena Rusakevich

N12_1_artstud_5

კიტი მაჩაბელი
ქალთა გამოსახულებები ადრექრისტიანულ ქართულ ვიზუალურ სისტემაში: კატაულას ქვაჯვარას რელიეფები

Kitty Machabeli
Images of Women in the Early Christian Georgian Visual System: Reliefs of the Kataula Stone Cross

N12_1_artstud_6

რუსუდან მირცხულავა
თანამედროვე რაკურსი: ქალი-შემოქმედი (ანუ – პენელოპე, ნუ არღვევ, მოქსოვე!)

Rusudan Mirtskhulava
Modern Perspective: Woman Creator (Or „Penelope, Do Not Undo the Work, Weave!”)

N12_1_artstud_7

ლალი ოსეფაშვილი
XXI საუკუნის დასაწყისის რამდენიმე ეკლესიის მოხატულობის შესახებ (მადონა ლანჩავასა და თამარ გოჩიაშვილის მხატვრობის აგალითზე)

Lali Osepashvili
On the Paintings of Several Churches in the Beginning of the 21st Century (On the Example of Madona Lanchava and Tamar Gochiashvili’s Paintings)

N12_1_artstud_8

სოფიო პაპინაშვილი
თამარ აბაკელიას შემოქმედების საწყისი ეტაპის დახასიათება მოქანდაკის სადღიურო ჩანაწერების მიხედვით

Sopio Papinashvili
Characterization of the Initial Stage in Tamar Abakelia’s Work According to the Sculptor’s Diary

N12_1_artstud_9

ვიქტორია სუკოვატა
სექსუალურნი და ურცხვნი: ქალების ემანსიპაცია და „დემონური ქალურობა“ მოდერნისტულ ფერწერაში

Viktoriya Sukovata
They Were Sexy and Shameless: Women’s Emancipation and “Demonic Femininity” in Painting of the Modern

N12_1_artstud_11

ნათია წულუკიძე
დიდი მარტოობა, როგორც პრივილეგია – ხელოვანი ქალები: ისტორიაში მოპოვებული მთავარი როლი

Natia Tsulukidze
Grand Solitude As A Privilege – Women in Art History: Claiming Their Place Through Personal Strength and Courage

N12_1_artstud_12

ნინო ჭიჭინაძე
ხატების ქალთა პატრონაჟი შუა საუკუნეების საქართველოში

Nina Chichinadze
Female Icon Patronage in Medieval Georgia

ᲥᲝᲠᲔᲝᲚᲝᲒᲘᲐ    CHOREOLOGY

N12_1_choreo_1

ხათუნა დამჩიძე
ქალთა ემანსიპაციის შედეგები საცეკვაო ხელოვნებაში და ცეკვით დარღვეული საზღვრები

Khatuna Damchidze
Consequences of Women’s Emancipation in Dance Art and Broken Boundaries

N12_1_choreo_2

ანანო სამსონაძე
ცეკვა „სამაიას“ ისტორიულ-გენდერული ტრანსფორმაციის საკითხისათვის

Anano Samsonadze
On the Issue of Historical-Gender Transformation of Samaia Dance

ᲛᲣᲡᲘᲙᲝᲚᲝᲒᲘᲐ    MUSICOLOGY

N12_1_music_1

გვანცა ღვინჯილია
ქართული მუსიკის კვლევის რაკურსები დოდო გოგუას სამეცნიერო შრომებში

Gvantsa Ghvinjilia
Different Angles On Georgian Music Research in Dodo Gogua’s Scientific Works

N12_1_music_2

თამარ ჩხეიძე
ქართველი ქალების ადგილი და როლი საეკლესიო გალობის ისტორიაში

Tamar Chkheidze
Georgian Women’s Role in the History of Georgian Chanting Tradition

N12_1_music_3

თამარ წულუკიძე
ოლღა ბახუტაშვილი-შულგინა და მისი ადგილი ქართული მუსიკის ისტორიაში

Tamar Tsulukidze
Olga Bakhutashvili-Shulgina and Her Place in the History of Georgian Music

ᲛᲔᲓᲘᲘᲡ ᲙᲕᲚᲔᲕᲔᲑᲘ    MEDIA RESEARCHES

N12_1_media_1

ნანა აკობიძე
მედია და ქალები „ქალის“ წინააღმდეგ

Nana Akobidze
Media and Women Against “Women”

N12_1_media_2

თეა სხიერელი
რენდული მედიის ეკოსისტემის როლი კომპანიის საიმიჯო კაპიტალის შექმნაში კომპანია Chanel-ის მაგალითზე

Tea Skhiereli
The Role of the Brand Media Ecosystem in Creating a Company’s Image Capital Exemplified By the Company Chanel